ブログ - Microsoft 365 障害発生中
全世界的に新規ログオンができなくなっている模様.今のログオン情愛は保持しなければいけないな.
10時出社の人とは連絡取れないかもな...

対応状況を確認するためのサイト.
Microsoft 365 Status
https://twitter.com/MSFT365Status
引用:
障害による問題のあるサービスを確認する情報.
Microsoft 365 Service health status
https://status.office365.com
引用:
リージョン別,機能別に状態がわかる.
Azure の状態
https://status.azure.com/ja-jp/status

引用: Active Directoryに障害が出ているのであれば,これが単一障害点か.キャッシュログオンで救われているけれど...
10時出社の人とは連絡取れないかもな...

対応状況を確認するためのサイト.
Microsoft 365 Status
https://twitter.com/MSFT365Status
引用:
We're investigating an issue affecting access to multiple Microsoft 365 services. We're working to identify the full impact and will provide more information shortly.
複数の Microsoft 365 サービスへのアクセスに影響を与える問題を調査しています。影響の全容を特定するための作業を行っており、近日中に詳細な情報を提供します。
We’re rerouting traffic to alternate infrastructure to improve the user experience while we continue to investigate the issue. Please visit http://status.office.com for additional information.
問題の調査を継続している間、ユーザー体験を向上させるために、トラフィックを別のインフラストラクチャに再ルーティングしています。詳細については、http://status.office.com をご覧ください。
We’re seeing improvement for multiple services after applying mitigation steps and we’ll continue monitoring the services to ensure full recovery. Please visit http://status.office.com for additional information.
緩和措置を適用した後、複数のサービスで改善が確認されており、完全な回復を確実にするためにサービスの監視を継続します。詳細については、http://status.office.com をご覧ください。
障害による問題のあるサービスを確認する情報.
Microsoft 365 Service health status
https://status.office365.com
引用:
Title: Can't access Microsoft 365 services
User Impact: Users may be unable to access multiple Microsoft 365 services.
More info: Users may be unable to access any services that leverage Azure Active Directory (AAD) including Outlook, Microsoft Teams and Teams Live Events as well as Office.com. Additionally, Power Platform and Dynamics365 properties are also affected by this incident.
Existing customer sessions are not impacted and any user who is logged in to an existing session would be able to continue their sessions.
Current status: Our mitigation strategy was successful in allowing users to sign into the previously impacted services. Our internal monitoring has validated this recovery and we have received positive confirmation from customer reports. We’ll continue to monitor the service and provide updates on full recovery to remaining impacted users.
Scope of impact: Any user may experience access problems for Microsoft 365 services.
詳細はこちらをご覧ください。Outlook、Microsoft Teams、Teams、Teams Live Events、Office.comなど、Azure Active Directory (AAD)を利用しているサービスにアクセスできなくなる可能性があります。また、Power PlatformおよびDynamics365のプロパティもこのインシデントの影響を受けます。
既存のお客様のセッションに影響はなく、既存のセッションにログインしているユーザーはセッションを継続することができます。
現在の状況 緩和策により、影響を受けていたサービスにサインインできるようになりました。当社の内部監視により、この復旧が確認され、お客様のレポートから肯定的な確認が得られています。今後もサービスの監視を継続し、影響を受けた残りのユーザーに完全復旧に関する最新情報を提供していきます。
影響の範囲。どのようなユーザーでも、Microsoft 365 サービスへのアクセス問題が発生する可能性があります。
リージョン別,機能別に状態がわかる.
Azure の状態
https://status.azure.com/ja-jp/status

引用:
警告 Authentication errors across multiple Microsoft or Azure services - Seeing Signs of Recovery
Starting at approximately 21:25 UTC, a subset of customers in the Azure Public and Azure Government clouds may encounter errors performing authentication operations for a number of Microsoft or Azure services, including access to the Azure Portals. Engineering teams have applied mitigation steps and are continuing to validate for full mitigation. At this time, customers in both the Azure Public and Azure Government clouds should see signs of recovery. The next update will be provided in 60 minutes or as events warrant.
This message was last updated at 01:31 UTC on 29 September 2020
警告 複数のMicrosoftまたはAzureサービスにまたがる認証エラー - 復旧の兆しを見る
UTC 21:25頃から、Azure PublicおよびAzure Governmentクラウドの一部の顧客が、Azure Portalsへのアクセスを含む多くのMicrosoftまたはAzureサービスの認証操作を実行する際にエラーが発生する可能性があります。エンジニアリングチームは、緩和措置を適用し、完全な緩和のための検証を継続しています。現時点では、Azure Public クラウドと Azure Government クラウドの両方のお客様に回復の兆しが見られるはずです。次回の更新は、60分以内、またはイベントに応じて提供されます。
このメッセージの最終更新は 2020 年 9 月 29 日 01:31 UTC です。