UJP - VMwareがBroadcomに買収された影響からの

Life is fun and easy!

不正IP報告数

Okan Sensor
 
メイン
ログイン
ブログ カテゴリ一覧

ブログ - VMwareがBroadcomに買収された影響からの

VMwareがBroadcomに買収された影響からの

カテゴリ : 
システム障害事故
ブロガー : 
ujpblog 2024/5/4 23:00
 日本が,ゴールデンウィークに入ってからこの案内がメールで来たので,一部?のインフラエンジニアとかSREとか呼ばれる人たちが騒いでいる模様.



引用:
ACTION NEEDED: Migrate your VMware Support Account to Broadcom


Dear Valued VMware Customer,

Broadcom Inc. recently acquired VMware (Press Release) and as a result of the acquisition, all VMware support accounts (ie. VMware Customer Connect) are being migrated to Broadcom's support accounts. Your VMware support account will stop working on May 6, 2024.

Please take action now. You must activate your Broadcom support account and update your profile information before you can access the Broadcom Support Portal.

To activate your Broadcom account, click your unique link here and follow the prompts that begin with resetting your password from the Broadcom screen. You can refer to this article for detailed instructions.

Once you activate your account successfully, you will be directed to the Broadcom Support Portal, where it will show you as logged in, with your name appearing in the upper right of your screen. Please note that your active VMware product entitlements will not be made available in the Broadcom Support Portal until May 6, 2024.

If you experience any issues, please first try and resolve your issue by using Broadcom's Self Service Bot, located on this page: https://support.broadcom.com/. If the problem persists, please contact Broadcom Customer Care.

Thank you,
Broadcom Support

VMwareをご愛用のお客様各位

この度、Broadcom Inc.はVMwareを買収いたしました(プレスリリース)。買収に伴い、VMwareのすべてのサポートアカウント(VMware Customer Connectなど)はBroadcomのサポートアカウントに移行されます。お客様の VMware サポートアカウントは、2024 年 5 月 6 日に機能停止となります。

今すぐご対応ください。Broadcom サポート ポータルにアクセスするには、Broadcom サポート アカウントを有効化し、プロフィール情報を更新する必要があります。

Broadcom アカウントをアクティブにするには、ここで固有のリンクをクリックし、Broadcom の画面からパスワードのリセットから始まるプロンプトに従ってください。詳細な手順については、この記事を参照してください。

 移行期限が5月6日だと考えた一般ユーザが注意喚起してツイートしているが,中の人っぽい人が「VMware Customer Connect が 5/6 に停止され、5/6 以降は Broadcom Support Portal でライセンス管理することになるからアクティベートしてください、というメールです」としています.

 BroadcomはSymantecを買収し時にちょっと悪評があったりサポートが不通・遅延して困った思い出もあり,みんな困っている模様.ゴールデンウィークというのは日本独自の事情(でも中国でも連休中らしいけど)だけど,実質1週間しか猶予がないように取れるメールを送ってくるのがよくないのだろう.日本人エンジニアの英文読解力が良くないという批判もあるけど,日米企業の文化の差だろうね.

 ちなみに自分のメールを見てみたけど,VMwareからは"Save the Date for VMware Explore 2024"という発表会の案内が4月1日に受信している以外,しばらく連絡がなかったようだから,予告なく今回の連絡という部分でビックリなのだろう.

トラックバック


広告スペース
Google